Képtalálat a következőre: „boldog óvoda logó kép”

Bodlog Óvoda Díj

Boldog óvoda tábla avató beszéd

  • Szeretettel köszöntöm kedves vendégeinket,

szülőket,

és titeket is gyerekek!

  • A mai délutánon újabb táblát szeretnénk felavatni az óvodánk falán,

 egy újabb díjat, nyertünk,

 mely segítségével a gátéri gyerekeknek még több élményt,

 még több lehetőséget szeretnénk biztosítani,

hogy boldogan éljék meg az óvodás éveik mindennapjait,

hiszen a gyerekek boldogsága a mi boldogságunk is.

A boldogságprogram, amit-e cím biztosít számunkra

egy prevenciós lelki egészségnevelési program.

 

Elindítója: Bagdi Bella,

Fővédnöke: Professzor Dr. Bagdi Emőke klinikai szakpszichológus, pszicho terapeuta.

 

Pszichológusok azt állítják, hogy a boldogság tanulható.

Az óvodás korosztály a leg fogékonyabb új dolgok befogadására.

Ezért döntött úgy a nevelőtestület tavasszal,

amikor kiírták a pályázatot,

 hogy belevágunk a boldogságprogramba,

 mert fontos számunkra a gyerekek mentálhigiénéje,

 életben való boldogulása.

A boldogságórákon végzett gyakorlatok:

- erősítik az önbizalmat,

- a kitartást,

- fokozzák a koncentrációs képességet,

- fejlesztik a kreativitást.

- fejleszti a gyerekek problémamegoldó képességét

- szélesíti a gyerekek látókörét, gondolkodásmódját

- testi, szellemi, és társas erőforrásokat épít

- ellensúlyozza a negatív érzelmeket,

- óvja a gyerekek mentális egészségét

- csökkenti az agressziót a gyerekközösségben

 

 Amerikai kutatások bebizonyították,

 hogy a boldog gyerekek erős önbizalommal rendelkeznek,

tudnak és mernek pozitívan gondolkodni,

egészségesek,

hisznek magukban,

 mernek a felnőttektől segítséget kérni,

kreatívak

és képesek kiutat találni az őket megérintő problémákból.

 Tudjuk magunkról, hogy a mai világban való boldoguláshoz

 milyen fontosak ezek a képességek.

  • Segíteni szeretnénk a Gátéri óvodás gyerekeknek, hogy megtanulják, hogyan legyenek boldogok a mindennapokban,

hogyan érjék el céljaikat a magabiztosság által,

az által,

hogy tudnak megoldani konfliktusokat társaikkal,

és mernek segítséget kérni felnőttektől

egy-egy problémájuk megoldására.

  • Segítünk abban,

hogy hogyan birkózzanak meg rossz érzéseikkel.

Természetesen ezáltal mi felnőttek is formálódunk,

 fejlődünk,

és tanulunk a gyerekektől.

Fontos számunkra,

hogy a gyerekeket örömteli elfoglaltságokra szoktassuk,

aktív szabadidős programokkal mintát biztosítsunk számukra a gyakorlatias,

 kellemes és tartalmas élet elsajátításához.

 

Bízunk benne, hogy a boldog gyermekévek,

 boldog felnőttkort eredményeznek,

 az elsajátított boldogságfokozó technikákat továbbviszik majd későbbi életszakaszaikba,

ezáltal könnyebben birkóznak meg a kihívásokkal,

 életük során vidámabbá,

 együttműködőbbekké válnak.

 

Engedjék meg, hogy Petra Nagyová-Dzerengová idézetével zárjam gondolataimat:

„ Miért sietünk mindig valahova? Miért nem élvezzük ki a boldogság egyszerű pillanatait? Vágyunk rá, és amikor eljön, észre se vesszük, hagyjuk kicsúszni a kezünk közül. A boldogság nem feltétlenül valami eget rengető dolog; alig érezhető mozzanatokból is állhat.”

Bízunk benne, hogy gyermekeink felnőttként nem sietnek el a boldogság mellett, felismerik, és megélik ezeket a pillanatokat!

 

                                                                                                                                        Gulyásné Vida Gyöngyi

                                                                                                                                          intézményvezető